min älskling, min idol, min stjärna

Innan mörket faller ska jag jag lämna några varma rader
jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt
jag är så trött på alla mail och koder
jag vill ha dig här på riktigt i natt
och suga liv ur din halspulsåder
ja för en doft av sommarens sista dagar
när viden blåser in från england

som du sa det kan vara svårt att bli riktigt nöjd
det är lätt att fantisera och mina tankar och minnen
står upp i halsen   men mycket vill ha mera

innan morgonen kommer ska jag vända kappor tillbaka
och lita mer på min kraft
jag ska hämta någonting jag har förlorat
en vilja som jag faktiskt haft

jag har förlorat dagar och ett hopplöst år
jag har trampat upp stigar där gränser går

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback